scottpilgrim

Har du slut på semesterkassan/veckopengen – men vill ändå spela mer än demo-versionen av Scott Pilgrim vs. The World? Då har du kommit till rätt ställe. Blog ’em up har nämligen, med näbbar och klor (eller egentligen genom ett ombuds näbbar och klor), lyckats kämpa till sig ett stycke tävlingspris från vår fransk-kanadensiska favoritdistributör. Scott Pilgrim vs. The World till PS3 kan bli ditt – det enda du behöver göra är att svara på två frågor:

1, Vad heter bandet som lägger soundtracket till Scott Pilgrim vs. The World-spelet?
2, Vad heter bandet som Scott Pilgrim spelar bas i?

Skicka dina svar till blogemup[kanelbulle]gmail.com. Gör det innan imorgon fredag (kl. 23:59)!

Som en liten bonus bjuder vi på en av de mest misslyckade mailintervjuer som någonsin gjorts. Intervjuobjektet är den sanslöst talangfulle – och eventuellt smått ointresserade – pixelknådaren Paul Robertson, AD för Scott Pilgrim vs. The World-spelet. Intervjun gjordes för en kommande pixelkonst i nya kontexter-artikel som jag skrivit för CAP&Design. Artikeln, med en rad betydligt mer givande intervjusvar från en rad intressanta (och intresserade) konstnärer, borde finnas i tidningshyllan om inte allt för länge.

Paul Robertson:
– I live and work in Melbourne, Australia mostly, but I have worked in America and Canada too. I started drawing when I was very young, and using pixels since I was about 10.

How do you define ”pixel art”?
– Pixels are lots of little squares on a screen.

What is your favourite piece of pixel art (new and/or old)?
– My favorite piece is the game Metal Slug.

What is your relation to the pixel? Why do you work with pixels?
– I draw stuff in pixels. I work with pixels because I like them. Nothing more than that.

Do you feel that there’s a need to constrain yourself (for example by working with pixels) in this Megapixel/Full HD time and age?
– I don’t really pay attention to that sort of thing, i just like drawing violent/awesome stuff.

Is there a kind of a manifesto behind your work? Is there something that you try to ”channel” through your work?
– See above answer.

Tell me about the Scott Pilgrim project. Was that something that Ubisoft hand-picked you for? For how long have you been working on that?
– Yes they handpicked me to be the art director. I was working from July 09 and just finished recently. I think it should be out within the next few months.


Prenumerera på kommentarer Kommentarer | Trackbacks |
Taggad med:



Kommentarer ( 10 )

Cool snubbe, ibland ska man inte analysera eller tänka för mycket, utan lämna tolkningar och reflektioner åt betraktarna/spelarna.

  (Quote)

Martin Lindell den 12 aug 2010 klockan 17:55

Helt rätt Martin. Jag har svårt att tänka mej något ord som bättre skulle kunna beskriva Pauls bilder än vad hans bilder kan. Så att säga :)

Kan för övrigt tipsa om en slags smiley-face off som blossat upp i tweetosfären efter att vi promotade tävlingen. Kolla in http://www.twitter.com/blogemup

  (Quote)

Michael Gill den 12 aug 2010 klockan 18:07

Det här är kärlek.

Killen som sitter på en alldeles för hög stol. Svaren känns konstruerat nonchalanta. Men jävlar vad roligt det är att läsa!

  (Quote)

Aglet den 12 aug 2010 klockan 23:12

Ah, vilken jävla kille. Varför göra det svårt för sig?

Nu längtar jag bara efter att spelet kommer till XBLA >.<

  (Quote)

PimPim den 12 aug 2010 klockan 23:32

@PimPim: Tyvärr är det inte den fest man förväntar sig. Kontrollen är lite seg. Djup-ledden är mer åt fanders än den var i Castle Crashers och det mesta är otydligt.

Har man däremot läst serierna (eller sett filmen?) finns det en massa referenser som är mysiga. Iaf på den bana demot bjuder på.

Sitter i valet och kvalet om det blir ett köp eller inte…

  (Quote)

Aglet den 13 aug 2010 klockan 08:01

Aglet: @PimPim: Tyvärr är det inte den fest man förväntar sig. Kontrollen är lite seg. Djup-ledden är mer åt fanders än den var i Castle Crashers och det mesta är otydligt.

Säg inte så =/ Jag är så pepp på det xD Tycker det verkar riktigt nice.

  (Quote)

PimPim den 13 aug 2010 klockan 22:44

Kanelbulle. Så fiffigt! Det ska jag använda mig av. :)

  (Quote)

Dynamite den 17 aug 2010 klockan 04:02

@PimPim:
Det är inte så att spelet är dålitg. Forskning (människor med starka åsikter som jag känner) har visat att det är ungefär lika bra som River City Ransom. Samma forskare (fanatiker) påstår också att det därför är världens bästa spel.

Men jag ska nog köpa mig det. Allt för att stödja såna här underbara projekt. Läste nämligen att det var lite si och så med framgången.

Vem vann tävlingen ens?

  (Quote)

Aglet den 18 aug 2010 klockan 21:21

Alla andra jag pratat med har diggat det som fan däremot. Men det är synd att online co-op har uteblivit ifrån denna titel…

  (Quote)

PimPim den 20 aug 2010 klockan 00:31

Skriv en kommentar


XHTML: Följande taggar är tillgängliga: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


© Copyright 2013 Blog 'em up .